iDEAL op uw website

Donaties ontvangen via uw website

Veel stichtingen hebben een website of een online projectenshop waarmee hun doel onder de aandacht wordt gebracht. Het gebeurt steeds vaker dat mensen online een gift willen geven aan een project dat hen aanspreekt. Andere stichtingen verkopen artikelen in een webwinkel waarvan de opbrengsten ten goede komen aan de doelstelling van de stichting.

iDEAL-betaalknop belangrijk middel voor fondsenwerving

In beide gevallen is een iDEAL betaalknop op uw website een belangrijke aanwinst. Met iDEAL kunnen uw donateurs veilig en gemakkelijk doneren via hun eigen vertrouwde internetbankieromgeving. iDEAL is eenvoudig aan te vragen en binnen enkele stappen kunnen betalingen worden ontvangen via de website, online projectenshop of webshop.
iDEAL

Voordelen iDEAL

• Geen opstart- of setupkosten
  • Geen abonnementskosten
  • Simpel, efficiënt en veilige online betaaloplossing

Lage gebruikerskosten iDEAL

De gebruikerskosten voor iDEAL zijn laag:  € 0,49 voor de daadwerkelijk gedane transacties via iDEAL bij aanbieder OVAS. Waar andere diensten bijvoorbeeld 10% van het gedoneerde geldbedrag vragen, is dit bij iDEAL niet van toepassing. Ook zijn er geen abonnementskosten of opstartkosten. Voor verschillende webshops heeft OVAS gratis plugins beschikbaar om zelf in uw webshop te implementeren. U kunt dit ook voor een klein bedrag laten doen.

Meer info over iDEAL

iDEAL is geen centraal elektronisch betaalsysteem maar een verzameling technische afspraken tussen banken en transactieverwerkers. iDEAL is op grond van deze technische afspraken naadloos geïntegreerd in het internetbankieren van de banken.

iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

• Er zijn 10 miljoen consumenten die gebruik maken van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Dat zijn 10 miljoen potentiële klanten die iDEAL direct en gratis kunnen gebruiken!
  • Een betaling met iDEAL is gegarandeerd en kan niet worden teruggedraaid.
  • Het is direct duidelijk of de betaling is gelukt zodat meteen kan worden geleverd.
  • Het is voor uw klanten een vertrouwde, veilige en makkelijke manier om te betalen, gewoon in hun eigen internetbankieromgeving.