Online collecteren

Potentiële donateurs liggen voor het oprapen op het internet. U kunt hier als stichting heel veel uit halen. Denk maar aan online werven, donateurs registreren, online collecteren, online incasso etc.
Online fondsen werven bestaat wel, maar er wordt nog te weinig mee gedaan. Maar waarom? Het is goedkoop, makkelijk in te zetten, tijdbesparend en het brengt veel op. Hoe kunt u een start maken met online fondsen werven?

• Uw website! Goede doelen websites geven vaak alleen voorlichting. Zorg voor een duidelijke fondsenwervende website waarop de bezoeker direct kan doneren. En als hij of zij structureel wil doneren, zorg dan dat dit goed geregistreerd wordt.
  • Online collecteren is iets nieuws wat gemakkelijk ingezet kan worden. Online collecteren is een nieuwe manier van relatiebenadering. Hierbij komt u tegemoet aan de wensen van donateurs. Immers, ze kunnen op elk gewenst moment een bijdrage geven.
Valt de banner hiernaast u op? Precies! Zo eenvoudig kunt u een start maken met het online collecteren. Door op het plaatje te klikken kunt u mensen naar een iDEAL pagina leiden waar ze hun gift kunnen geven.Het kli(n)kt allemaal eenvoudig, maar dat is het ook. Dit is een hele makkelijke en voordelige manier om aan financiële middelen te komen.
Let op!
Sommige aanbieders van dergelijke modules bieden dit gratis aan. Kijk dan goed naar de kosten die u betaalt per iDEAL transactie!Vaak zijn die namelijk erg hoog.
Over het algemeen betaalt u ongeveer € 0,60 of 5% per transactie exclusief BTW.
Bron: www.ovas-solutions.nl

Hieronder staat een lijst met een overzicht van tarieven.

Naam Opstartkosten Abonnementskosten Transactie
Banken
ABN Amro € 125,00 € 10,00 / maand € 0,50 / transactie
Rabobank € 100,00 € 20,00 € 0,40 / transactie
Payment providers
OVAS - - € 0,49 / transactie
Cardgate - - € 0,55 / transactie
Geefgratis - - 10% per transactie
Buckaroo  € 69,95 - € 0,53 / transactie
iDEAL voor maar 49 cent

6 Reacties op Online collecteren

1. avatar Carel Slegt zegt:

Geachte, graag zou ik van U meer informatie willen hebben over het oprichten
    van een Stichting voor het online collecteren voor goede doelen. Op facebook
    ziet U een voorbeeld van de brandwondenstichting als je de spot aanklik zie
    je een donateursformuliertje dus kunnen mensen die de organisatie willen
    steunen rechtstreeks doneren.

• avatar nieuwestichting.nl zegt:

Online collecteren wint inderdaad aan populariteit. Hierbij is een website met een ‘projectenshop’ en/of een iDEAL implementatie van belang. Dit kan dan weer gedeeld worden via social media. Voor iDEAL is wel een KvK-nummer nodig. Meer informatie hierover vindt u op de site http://www.ovas.nl/online-doneren.

2. avatar Annie Melein zegt:

Hallo

We hebben dit jaar een stichting opgericht.
    Nu zijn we druk met fondsen werven ed bezig. En zag ik op de site online collecteren.
    Op dit moment hebben we een joomla website. Hebben jullie ook een module zodat we online collecteren op onze website kunnen toepassen.
    Of andere informatie hoe we dit aan kunnen pakken?

Alvast bedankt

3. avatar Frank Rochette zegt:

Wil jullie aandacht vragen voor de website van stichting geef gratis http://www.geefgratis.nl

4. avatar Robbert ten Ham zegt:

Twee weken geleden ben ik kwam ik op deze site en zag dat ovas 0.49 per transactie rekent. Ik zat eerst bij mollie en daar was ik wel tevreden over, toch de overstap gemaakt naar ovas en dat scheelt me echt 0.50 per transactie!
    Mollie is wel wat uitgebreider maar dat is die 0.50 extra zeker niet waard.
    Een aanrader dus: ovas