Tips & ideeën voor fondsenwerving

Tips en ideeën voor fondsenwerving voor uw organisatie

Vooral voor kleinere stichtingen die met vrijwilligers werken,  zijn er diverse aanbieders op de markt die u kunnen helpen om met uw stichting actie te voeren en zo de benodigde middelen voor uw goede doel of vereniging op te halen.

Tip 1: Varkentjes wassen bij (s)teun

• (s)teun is een kant-en-klaar, direct toepasbaar fondsenwerving-systeem om met uw organisatie geld op te halen, maar zonder vervelend gebedel want de donateur wordt namelijk ‘beloond’ met kortingsbonnen.
  • Hoe werkt het?
    Elk (s)teunboekje bevat 25 afbeeldingen van “teun” het spaarvarkentje, met daarop een kraslaag. Onder elke kraslaag staat een bedrag afgebeeld, variërend van €0,50 tot €3,00. Het boekje bevat tevens een blok met 25 couponvellen met op elk vel 8 aantrekkelijke kortingcoupons. Clubleden, leerlingen of vrijwilligers gaan met de boekjes “de boer op” (vaak is een rondgang bij familie, vrienden en buren al voldoende om een boekje vol te krijgen). De bedoeling is dat mensen door één of meer “varkentjes te wassen” (lees: krassen) een geldbedrag zichtbaar maken. De donateur betaalt vervolgens het tevoorschijn “getoverde” bedrag en ontvangt als dank één couponvel per gewassen varkentje.

Tip 2: Verkoop bloembollen, chocola of spaarlampen voor het goede doel

• Via Baltus Fundraising kunt u met de verkoop van bloembollen op een ludieke manier extra geld verdienen met behulp van vrijwilligers of leden van uw school, kerk of sportvereniging. 30% van de opbrengst is voor uw organisatie.
  • hoe werkt het?
    Organiseer een sponsoractie samen met Baltus Fundraising. U kunt kiezen uit verkoop van diverse producten zoals bloembollen, chocola of duurzame producten als spaarlampen. Baltus Fundraising stelt brochures en bestelformulieren ter beschikking. Uw achterban, leden of vrijwilligers verkopen aan hun familie, vrienden, buren en kennissen. 30% van de opbrengst gaat naar het goede doel.

Tip 3: Zelf een online actie opzetten

• Er zijn best een aantal mogelijkheden voorhanden door gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Online collecteren is daar een van.
    De traditionele collectebus verandert in een digitale collectebus.
  • Een alternatief is door gebruik te maken van eigen online acties, die vervolgens attentie verkrijgen in de eigen kring van familie, vrienden en bekenden van mail, facebook, twitter, instagram enz. De betrokkenheid en het sentiment om iets bij te dragen wordt daarmee vergroot.

8 Reacties op Tips & ideeën voor fondsenwerving

1. Hoi

Klopt het dat: Eigenwenskaart.nl niet meer bestaat?

2. avatar Knorretje zegt:

Hoi winnie,
    wij gaan een klusclub voor vrouwen beginnen. heb je een paar tips?
    ook houden wij van knuffels. dat begrijp je vast wel. sinterklaas komt voor weer, gras is blauw. blauw en rood wordt samen paars. wil je een cadeautje? chocola is gratis met aardbei, wij sturen het op. hoe kunnen wij dit doen zonder elkaar het gras onder de voeten weg te maaien? ik hou van je! knuffel en veel kusjes.
    knorretje

3. avatar ja Marques Lopes zegt:

hoi beste winny

In welke richting wilde je die stichting openen, misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Neem contact met me op via me email en we zien wel hoe de bal rolt.

groetjes Joke

4. avatar Orhan Cicek zegt:

Hallo Winny,

Ik wil ook een stichting opstarten in de toekomst en ik zou wel weten wat jij wil doen en eventueel van je leren?

5. avatar WINNY zegt:

WINNY

Als pionier in het single ondernemen en nog Dame ook, ben ik als geen ander,
    maar wel positief bedoeld, op zoek naar meewerkende absoluut betrouwbare mensen voor samenwerken. Die mensen moeten niet op mijn geld uit zijn maar door een eerlijk systeem op ”no cure no pay” wijze met mij samenwerken.
    Dat is altijd nog gelukt. Ik zoek nu mensen voor verscheidene branches
    en wil ook heel graag een stichting oprichten in samenwerkende verband,
    waar niemand mij de kaas van het brood eten zal en ik transparante
    gegevens hebben wil over mijn eigen stichting.
    Wie wil met mij mee werken?
    Zend mij een email aub.
    WINNY

• avatar Rosa Verlaan zegt:

Hallo Winnie,

Ik ben benieuwd in welke branches je werkzaam bent.
      Ik wil ook graag voor mezelf gaan beginnen, maar ook graag samenwerken met anderen.
      Ik heb een achtergrond in het welzijnswerk.

Hoor graag van je,
      Vr groet Rosa

• avatar m.houtman zegt:

hoi winny
      Wij zijn een klussenclub begonnen met vrouwen,waarbij we eerst les hebben gehad van Francoise braun,(beeldend kunstenares en eigenaresse van een klussenwoning in arnhem)ze bruist van de kunde en energie en we hebben ons dan ook allemaal laten inspireren door haar.
      We proberen onze kennis door haar opgedaan en gesteund door Rijnstad arnhem,t.w.in persoon:Ruth van Swaay(opbouwmedewerkster)om te zetten in een zelfstandig werkende klussendienst,genaam mevrouw Spijker.
      We willen een stichting worden met als doelstelling het zelfstandig kunnen klussen voor vrouwen(wat nogal eens onderschat wordt)Dat vrouwen nogal eens met problemen zitten wat betreft uit te voeren klussen,die nog altijd grotendeels door mannen worden gedaan,en dan ook nog wanneer het hen uitkomt,geeft ons het idee dat er grote behoefte is aan zelfredzaamheid op dit vlak en vlak dan vooral de charmes van het vrouw zijn niet uit.We zijn al in gesprek met notaris,en K.v,K, en diverse cooorperaties,ik zou willen weten watb jij doet en is er met veel initiatieven samen te werken?Inderdaad zonder elkaar het gras onder de voeten weg te maaien?Ik hoor graag van je,Viendelijke groet:ria houtman