Collecteren nu vanuit je luie stoel via Facebook

facebook_like_button_blue-625x1000

Nieuwe trend in ‘goede doelen land’
De Brandwonden Stichting in Beverwijk is het eerste goede doel dat collecteert via Facebook. Hiermee wordt waarschijnlijk een nieuwe trend gezet in ‘goede doelen land’. Uw organisatie hoeft immers niet meer langs de deuren om te collecteren, want dit kan nu ook digitaal via Facebook. Facebookgebruikers kunnen namelijk via een collecte-applicatie (voorbeeld) zelf een collectebus aanmaken en zo geld inzamelen voor uw organisatie.

Digitaal collecteren
Directeur Rob Baardse: ‘We hebben een speciale Facebook collecte-applicatie ontwikkeld. Daarmee kan iedereen die op Facebook zit zelf een online collectebus aanmaken en voor de Brandwonden Stichting collecteren onder zijn of haar Facebook vrienden. We hopen zo onze online actieve achterban te enthousiasmeren om zich in te zetten voor het belangrijke werk dat de Brandwonden Stichting voor mensen met brandwonden doet.’

Gebruikers maken een collectebus aan
Uw organisatie kan deze applicatie op haar bedrijfspagina van Facebook plaatsen en elke gebruiker aansporen een collectebus aan te maken. Na een oproep op de tijdlijn van de gebruiker, of via een link op Twitter, kunnen zijn vrienden eenvoudig enkele euro’s doneren. Nu social media niet meer weg te denken is, is het zeker de moeite waard om een dergelijke manier van fondsenwerving uit te proberen.

Bron: CBF en Bestuurrendement

2 Reacties op Collecteren nu vanuit je luie stoel via Facebook

1. avatar Nicoline zegt:

In bovengenoemd artikel staat dat je organisatie deze applicatie op e bedrijfspagina van facebook kunt plaatsen. Hoe gaat dat?