Contactloze collectebus op komst

collectebus-522x391

Collecteren is straks een stuk eenvoudiger met de contactloze collectebus. Deze collectebus is ontwikkeld door donatieplatform Whydonate en ING. Deze nieuwe manier van collecteren moet een positief effect hebben op de fondsenwerving via een collecte.

Uit eerder onderzoek van het ING Economisch Bureau bleek al dat de opbrengsten van fondsenwerving via collectes de afgelopen jaren flink is teruggelopen. Collectanten krijgen namelijk steeds vaker te horen dat mensen geen contant geld in huis of op zak hebben. Met de komst van de contactloze collectebussen moet dit gaan veranderen.

Koppelen aan het donatieplatform

De contactloze collectebus maakt het namelijk mogelijk om snel, makkelijk en veilig geld te doneren met een contactloze betaalpas of mobiele telefoon. Het is de bedoeling om de collectebus te koppelen aan het donatieplatform Whydonate. Op dit platform kunnen mensen ook online doneren en kunnen collectanten de opbrengst van die dag zien. De komende maanden gaan twintig goede doelen testen of de contactloze collectebussen succes opleveren.

bron: Rendement.nl en Whydonate.nl