Microsoft doneert Office 365-cloud aan goede doelen

office cloud

Microsoft stelt zijn Office 365-cloud gratis ter beschikking aan non-profits. De nieuwe regeling maakt deel uit van het Technology for good-programma van Microsoft. Dagelijks doneert Microsoft gemiddeld 1,5 miljoen euro aan goede doelen. Non-profitorganisaties kunnen zich bij Microsoft aanmelden om gratis gebruik te kunnen maken van Office 365.

Het door Microsoft gedoneerde cloudabonnement op Office 365 is voor een jaar geldig. ‘Na een jaar wordt ge-herevalueerd of de organisatie nog aan de voorwaarden voldoet”, legt een woordvoerster van Microsoft Nederland uit aan Webwereld. Dat betreft dan de status van officieel erkende nonprofit.

In aanmerking komen ANBI‘s enSBBI‘s, vertelt zij. Dit zijn verschillende vormen van nonprofits. Zij kunnen zich bij Microsoft aanmelden voor een proefabonnement op Office 365, waarbij de ‘proef’ dan gratis is en per jaar verlengd wordt. “Wij geloven dat technologie dingen beter kan maken. Goede doelen moeten zich bezig houden met zieke kinderen helpen”, geeft de woordvoerster als voorbeeld.

Het programma is in 41 landen beschikbaar. Volgend jaar zomer moet de actie in negentig landen beschikbaar zijn. Organisaties mogen pas meedoen wanneer ze de status van goed doel hebben gekregen. Microsoft stelt dan geen bovengrens aan het aantal werknemers binnen een non-profitorganisatie die van de software gebruik mogen maken.

Wereldwijd is er al een stille pilot gehouden, waarbij 4.000 non-profits hebben meegedaan waaronder 12 Nederlandse. Het is nog niet bekend hoeveel daarvan na de pilot het cloudaanbod ook echt in gebruik nemen. Eerder heeft al wel War Child gekozen voor Office 365. Die organisatie gebruikt de Microsoft-cloud nu in elf landen.

Bron: Nu.nl en Webwereld.nl

Een reactie op Microsoft doneert Office 365-cloud aan goede doelen

1. goede dag
    wij zouden graag in aanmerking komen voor het 365 office pakket voor onze stichting