Nieuw boek voor stichtingen op de markt

th_mijnsticthingvoorkant

Er is een nieuw boek op de markt voor iedereen die betrokken is of wil zijn bij een stichting: ‘Mijn Stichting | Het oprichten en besturen van een stichting’.

Dit praktische boek voorziet in de grote behoefte aan meer informatie over de stichting als rechtsvorm. Het legt in heldere taal uit hoe je een stichting kunt oprichten en besturen, en wat de voordelen en valkuilen zijn. Door de praktische tips, de veelgestelde vragen en de handige checklists is het een makkelijk leesbaar boek geworden. Het eerste deel bestaat uit een overzichtelijk stappen plan voor het oprichten van een stichting. Het tweede deel behandelt veelgestelde vragen en het laatste deel is gewijd aan de nieuwe ANBI-regels die sinds 2014 gelden voor goededoelen stichtingen.

Mijn Stichting | Het oprichten en besturen van een stichting
Mr. Pieter Kuiper & Drs. Ingrid Rietveld