Vooruitgang Haïti dankzij giften Giro 555

Giro555

Veel Haïtianen hebben in het afgelopen jaar aan hun toekomst kunnen werken dankzij de giften aan Giro 555, aldus UNICEF. In 2010 bracht de Giro 555-actie voor Haïti 111 miljoen euro op. Met dit geld verlenen SHO-deelnemers tot eind 2014 hulp aan slachtoffers van de aardbeving. In de vijfde rapportage staat welke hulp tot eind 2012 is geboden. Inmiddels is ruim 86% van de opbrengst, zo’n 96 miljoen euro, besteed.

In de vijfde SHO-rapportage over hulpverlening in Haïti vertelt actievoorzitter Farah Karimi over de huidige situatie in het land: ‘Veel Haïtianen zijn inmiddels in staat om, zo goed en zo kwaad als het gaat, het dagelijkse leven weer op te pakken.’ Fondefh, een Haïtiaanse organisatie, runt met steun van UNICEF Nederland een kliniek in een van de kampen. In de kliniek worden ondervoede kinderen behandeld, krijgen zwangere vrouwen en moeders versterkende voeding en wordt borstvoeding gepromoot.

Bron: www.goededoelen.nl